Лікування пахово-калиткової грижі

Всі види оперативного лікування

Графік роботи:
сб-нд: 09:00-15:00​​

Прийом здійснюється лише у м. Київ!

ua

Лікування пахово-калиткової грижі

Пахово-калиткова грижа - патологічний стан, за якого внутрішні органи виходять через грижові ворота, розташовані в паховому каналі, формуючи припухлість. Найчастіше захворювання діагностується у чоловіків старше 50 років. Це пов'язано з віковими змінами в сполучній тканині, яка поступово втрачає свою пружність та інші властивості.

mozhnolizanimatsyasportompripaxovoygrizhEAAD67B8

Класифікація

За місцем локалізації пахово-калиткові грижі ділять на такі види:

• прямі - випинання проходить крізь черевну стінку;
  • косі - грижа проходить крізь паховий канал.

Виходячи з наявності защемлення, вони бувають защемлені та незащемлені. За характером розвитку пахово-калиткові грижі ділять на вроджені та набуті.

Причини пахово-калиткової грижі

Вроджені пахово-калиткові грижі виникають на етапі ембріонального розвитку, коли яєчко переміщується в мошонку. Якщо піхвовий листок не заростає, через відкритий отвір можуть переміщатися внутрішні органи. У більшості випадків таку патологію діагностують у недоношених немовлят. Це зумовлено тим, що в таких малюків недостатньо розвинений м'язовий шар та інші структури, що призводить до їхнього легкого розтягування.

Причиною розвитку набутої пахово-калиткової грижі можуть стати:

• порушення обмінних процесів, за яких сполучна тканина може втрачати свої властивості;
  • ожиріння;
  • хронічні закрепи;
  • вікові зміни, які зачіпають м'язи і сухожилля;
  • підйом важких предметів або надмірні фізичні навантаження;
  • збільшення простати через формування новоутворення або дисплазії.

Також до захворювання схильні пацієнти, які перенесли хірургічну операцію з видалення апендициту, резекції шлунка або кишки, висічення статевих органів тощо. Під час їх проведення хірург здійснює натягування тканин під час зшивання, що робить їх менш еластичними.

d1ed1d689562cbfe328b651518a22a6b

Симптоми та можливі ускладнення

Пацієнт здатен самостійно виявити наявність пахово-мошоночної грижі. Під час пальпації він може помітити невелике ущільнення поруч із мошонкою, що збільшується під час чхання, кашлю або фізичних навантажень.

Крім цього, на розвиток пахово-калиткової грижі можуть вказувати такі симптоми:

• часті закрепи;
  • відчуття печіння в зоні випинання;
  • болючість під час дефекації;
  • нудота;
  • здуття живота;
  • швидка стомлюваність і підвищена слабкість.

Згодом, у міру збільшення грижі, пацієнт може звернути увагу на дискомфорт, що виникає під час фізичного навантаження або навіть під час ходьби. Збільшення випинання провокує підвищення температури в ділянці мошонки, що може стати причиною порушення сперматогенезу. Фертильність знижується навіть за невеликого здавлювання яєчок.

У разі прийняття пацієнтом неправильного положення тіла або скорочення м'язових волокон може відзначатися посилення болю. Поява дискомфорту пов'язана зі здавлюванням грижового мішка.

Найнебезпечнішим ускладненням пахово-калиткової грижі є її защемлення. У разі незворотного здавлювання деякі внутрішні органи можуть втратити здатність функціонувати. Найчастіше в грижовому мішку опиняється кишка (товста або тонка). Цим зумовлено виникнення нудоти та блювоти в разі защемлення грижі.

Крім цього, у пацієнта відзначаються ознаки "гострого живота", розвиток кишкової непрохідності, що призводить до інтоксикації організму, а згодом - до некрозу защемлених тканин. Такий стан вимагає негайного проведення операції, оскільки підвищується ризик летального результату.

Діагностика

Діагностикою пахово-калиткової грижі займається хірург або уролог. Поставити діагноз фахівець може навіть за даними об'єктивного огляду та результатами пальпації. Додатково лікар виконує функціональні діагностичні тести. Вони необхідні для оцінки розмірів і ступеня збільшення ділянки мошонки в спокійному стані, під час виконання фізичних вправ, у момент сидіння, стояння тощо.

Додатково пацієнту можуть призначатися:

• лабораторні аналізи, що дають змогу оцінити загальний стан організму;
  • УЗД органів малого таза і мошонки - дає змогу диференціювати захворювання від інших проблем, наприклад, гіперплазії яєчка;
  • іригоскопія - виконується для перевірки наявності структурних змін у кишечнику;
  • цистографія - проводиться з метою оцінки стану та функціонування сечового міхура.
images 2

Лікування та профілактика пахово-калиткової грижі

Вилікувати пахово-калиткову грижу за допомогою медикаментозної або іншої консервативної терапії неможливо. Для повернення внутрішніх органів у правильне анатомічне положення, ліквідації грижі, зміцнення м'язових тканин і сухожильного апарату проводиться операція.

У минулому хірургічне втручання полягало у висіченні грижового мішка і вправлянні органів, після чого тканини просто зшивали. Такий спосіб корекції часто призводив до рецидиву, оскільки тканина поруч зі швом швидко розтягувалася, і за наявності несприятливих чинників порушувалася її цілісність.

Сьогодні хірурги роблять пластичну операцію - герніопластику. Під час її проведення виконується зміцнення шийки грижі власними тканинами з проведенням сухожильної пластики косого м'яза або синтетичним матеріалом. У другому випадку хірург встановлює каркас-імплант, що складається з поліпропіленової сітки. Згодом він обростає сполучною тканиною.

Операція може проводитися під загальним або місцевим наркозом. Період відновлення триває до 1,5 місяця. У цей час важливо правильно харчуватися, дотримуватися питного режиму, уникати фізичних навантажень. Протягом тижня після операції пацієнт має використовувати спеціальний бандаж.

Щоб уникнути ризику розвитку пахово-калиткової грижі, рекомендується:

1. Стежити за здоров'ям і за появи будь-яких симптомів патології відразу ж звертатися по допомогу до фахівця.
  2. За наявності будь-яких хронічних патологій суворо дотримуватися рекомендацій лікаря.
  3. Уникати підняття важких предметів та інтенсивних фізичних навантажень. За необхідності підйому важких предметів важливо використовувати спеціальний бандаж і правильно розподіляти вагу на різні ділянки тіла.
  4. Збалансовано харчуватися і дотримуватися питного режиму. Важливо не переїдати і відмовитися від продуктів, які складно перетравлюються. Лікарі рекомендують харчуватися часто (до 5-6 разів на добу), але невеликими за обсягом порціями.
  5. Займатися спортом, виконуючи загальнозміцнювальні вправи.

Скільки коштує лікування пахово-калиткової грижі в Києві

Лікуванням пахово-калиткових гриж у Києві займається кваліфікований хірург Жернов А. А. Він має великий практичний досвід і використовує сучасні способи корекції. Вартість операції при пахово-калитковій грижі розраховується індивідуально, оскільки залежить від типу втручання, використовуваної анестезії, складності клінічного випадку та інших чинників.

Грамотно проведена операція і виконання всіх лікарських рекомендацій на етапі відновлення після хірургічного втручання дають змогу назавжди забути про пахово-калиткову грижу. Тому запідозривши у себе таке випинання, запишіться на консультацію до фахівця нашої клініки.

Жернов Андрій Олександрович
Пластичний хірург
ЗАБОРОНЕНО БУДЬ-ЯКЕ ВИКОРИСТАННЯ МАТЕРІАЛІВ САЙТУ БЕЗ ПИСЬМОВОГО ДОЗВОЛУ АДМІНІСТРАЦІЇ
Інформація, представлена ​​на сайті, не може бути використана для встановлення діагнозу, призначення лікування та не замінює прийом лікаря