Перейти до змісту
Лікування пахово-калиткової грижі

Пахово-калиткова грижа – патологічний стан, за якого внутрішні органи виходять через грижові ворота, розташовані в паховому каналі, формуючи припухлість. Найчастіше захворювання діагностується у чоловіків старше 50 років. Це пов’язано з віковими змінами в сполучній тканині, яка поступово втрачає свою пружність та інші властивості.

Про послугу

Класифікація

За місцем локалізації пахово-калиткові грижі ділять на такі види:

• прямі – випинання проходить крізь черевну стінку;
  • косі – грижа проходить крізь паховий канал.

Виходячи з наявності защемлення, вони бувають защемлені та незащемлені. За характером розвитку пахово-калиткові грижі ділять на вроджені та набуті.

Причини пахово-калиткової грижі

Вроджені пахово-калиткові грижі виникають на етапі ембріонального розвитку, коли яєчко переміщується в мошонку. Якщо піхвовий листок не заростає, через відкритий отвір можуть переміщатися внутрішні органи. У більшості випадків таку патологію діагностують у недоношених немовлят. Це зумовлено тим, що в таких малюків недостатньо розвинений м’язовий шар та інші структури, що призводить до їхнього легкого розтягування.

Причиною розвитку набутої пахово-калиткової грижі можуть стати:

• порушення обмінних процесів, за яких сполучна тканина може втрачати свої властивості;
  • ожиріння;
  • хронічні закрепи;
  • вікові зміни, які зачіпають м’язи і сухожилля;
  • підйом важких предметів або надмірні фізичні навантаження;
  • збільшення простати через формування новоутворення або дисплазії.

Також до захворювання схильні пацієнти, які перенесли хірургічну операцію з видалення апендициту, резекції шлунка або кишки, висічення статевих органів тощо. Під час їх проведення хірург здійснює натягування тканин під час зшивання, що робить їх менш еластичними.

Лікування пахово-калиткової грижі

Симптоми та можливі ускладнення

Пацієнт здатен самостійно виявити наявність пахово-мошоночної грижі. Під час пальпації він може помітити невелике ущільнення поруч із мошонкою, що збільшується під час чхання, кашлю або фізичних навантажень.

Крім цього, на розвиток пахово-калиткової грижі можуть вказувати такі симптоми:

• часті закрепи;
  • відчуття печіння в зоні випинання;
  • болючість під час дефекації;
  • нудота;
  • здуття живота;
  • швидка стомлюваність і підвищена слабкість.

Згодом, у міру збільшення грижі, пацієнт може звернути увагу на дискомфорт, що виникає під час фізичного навантаження або навіть під час ходьби. Збільшення випинання провокує підвищення температури в ділянці мошонки, що може стати причиною порушення сперматогенезу. Фертильність знижується навіть за невеликого здавлювання яєчок.

У разі прийняття пацієнтом неправильного положення тіла або скорочення м’язових волокон може відзначатися посилення болю. Поява дискомфорту пов’язана зі здавлюванням грижового мішка.

Найнебезпечнішим ускладненням пахово-калиткової грижі є її защемлення. У разі незворотного здавлювання деякі внутрішні органи можуть втратити здатність функціонувати. Найчастіше в грижовому мішку опиняється кишка (товста або тонка). Цим зумовлено виникнення нудоти та блювоти в разі защемлення грижі.

Крім цього, у пацієнта відзначаються ознаки “гострого живота”, розвиток кишкової непрохідності, що призводить до інтоксикації організму, а згодом – до некрозу защемлених тканин. Такий стан вимагає негайного проведення операції, оскільки підвищується ризик летального результату.

Як проходить лікування

Діагностика

Діагностикою пахово-калиткової грижі займається хірург або уролог. Поставити діагноз фахівець може навіть за даними об’єктивного огляду та результатами пальпації. Додатково лікар виконує функціональні діагностичні тести. Вони необхідні для оцінки розмірів і ступеня збільшення ділянки мошонки в спокійному стані, під час виконання фізичних вправ, у момент сидіння, стояння тощо.

Додатково пацієнту можуть призначатися:

• лабораторні аналізи, що дають змогу оцінити загальний стан організму;
  • УЗД органів малого таза і мошонки – дає змогу диференціювати захворювання від інших проблем, наприклад, гіперплазії яєчка;
  • іригоскопія – виконується для перевірки наявності структурних змін у кишечнику;
  • цистографія – проводиться з метою оцінки стану та функціонування сечового міхура.

Лікування та профілактика пахово-калиткової грижі

Вилікувати пахово-калиткову грижу за допомогою медикаментозної або іншої консервативної терапії неможливо. Для повернення внутрішніх органів у правильне анатомічне положення, ліквідації грижі, зміцнення м’язових тканин і сухожильного апарату проводиться операція.

У минулому хірургічне втручання полягало у висіченні грижового мішка і вправлянні органів, після чого тканини просто зшивали. Такий спосіб корекції часто призводив до рецидиву, оскільки тканина поруч зі швом швидко розтягувалася, і за наявності несприятливих чинників порушувалася її цілісність.

Сьогодні хірурги роблять пластичну операцію – герніопластику. Під час її проведення виконується зміцнення шийки грижі власними тканинами з проведенням сухожильної пластики косого м’яза або синтетичним матеріалом. У другому випадку хірург встановлює каркас-імплант, що складається з поліпропіленової сітки. Згодом він обростає сполучною тканиною.

Операція може проводитися під загальним або місцевим наркозом. Період відновлення триває до 1,5 місяця. У цей час важливо правильно харчуватися, дотримуватися питного режиму, уникати фізичних навантажень. Протягом тижня після операції пацієнт має використовувати спеціальний бандаж.

Щоб уникнути ризику розвитку пахово-калиткової грижі, рекомендується:

1. Стежити за здоров’ям і за появи будь-яких симптомів патології відразу ж звертатися по допомогу до фахівця.
  2. За наявності будь-яких хронічних патологій суворо дотримуватися рекомендацій лікаря.
  3. Уникати підняття важких предметів та інтенсивних фізичних навантажень. За необхідності підйому важких предметів важливо використовувати спеціальний бандаж і правильно розподіляти вагу на різні ділянки тіла.
  4. Збалансовано харчуватися і дотримуватися питного режиму. Важливо не переїдати і відмовитися від продуктів, які складно перетравлюються. Лікарі рекомендують харчуватися часто (до 5-6 разів на добу), але невеликими за обсягом порціями.
  5. Займатися спортом, виконуючи загальнозміцнювальні вправи.

Скільки коштує лікування пахово-калиткової грижі в Києві

Лікуванням пахово-калиткових гриж у Києві займається кваліфікований хірург Жернов А. А. Він має великий практичний досвід і використовує сучасні способи корекції. Вартість операції при пахово-калитковій грижі розраховується індивідуально, оскільки залежить від типу втручання, використовуваної анестезії, складності клінічного випадку та інших чинників.

Грамотно проведена операція і виконання всіх лікарських рекомендацій на етапі відновлення після хірургічного втручання дають змогу назавжди забути про пахово-калиткову грижу. Тому запідозривши у себе таке випинання, запишіться на консультацію до фахівця нашої клініки.

Відгуки клієнтів

Раїса

Вирішила трохи підправити свою зовнішність, оскільки через важку травму сильно постраждали гомілки, і незважаючи на успішне лікування, залишилася виражена нерівномірність м’язів. Раніше таких операцій не робили, а зараз виявляється є різні можливості для виправлення цього недоліку. Загалом все пройшло напрочуд добре, і тепер зовнішній вигляд моїх ніг практично не відрізнити від колишнього. Спасибі лікарю Андрію Жернову.

Лілія Карлівна

Стежити за своєю зовнішністю зобов’язана кожна жінка, яка себе поважає, – це мій принцип, і я його суворо дотримуюся вже багато років. Але з віком це робити все важче і важче, і косметичних засобів часто стає недостатньо, тому я вдаюся іноді до оперативних втручань, які мають довгостроковий ефект і зменшують кількість застосовуваної косметики. Обличчя набуває більш натурального вигляду і не боїшся щось зіпсувати.

Рекомендую доктора Андрія Жернова, як одного з найкращих пластичних хірургів, який робить операції на найвищому рівні.

Вероніка

Мене все моє доросле життя турбувала проблема, пов’язана з асиметрією грудей. Звісно жити з нею можна, але ось відчуття неповноцінності зберігаються і природно купа обмежень, наприклад, не можеш показатися в купальнику без спеціальних вкладок або відкритій сукні. Тому, коли з’явилася така можливість зважилася на операцію, і завдяки лікарю тепер щаслива. Змін у вигляді швів після операцій не помітно, я груди наче такі й були. Дякую за якісну роботу.

Марія Федорівна

Андрій Олександрович, незважаючи на гадану, зовнішню суворість, дуже чуйний і чуйний лікар. Завжди під час лікування запитує, як самопочуття, якщо що допомагає порадами. Можна завжди без проблем звернутися й уточнити, якщо щось не зрозумів. Дуже багато оперує і до нього звертається багато людей по допомогу. Вважаю, що це один із найкращих у своїй професії фахівців.

Віолетта

Я до певного часу навіть не замислювалася про те, що існують такі операції. Але мені про них подруга розповіла, і повідомила, що це зараз одна з найпопулярніших процедур. Тому теж зважилася на неї. Виконував її доктор Жернов. Я дуже задоволена, думала, що буде набагато болючіше, але виявилося все досить просто.

Артем

У дитини поставили діагноз макродактилії. Через порушення дитина практично не могла повноцінно користуватися ручкою і довелося вирішувати питання про оперативне втручання. Найкращий варіант був запропонований доктором А. Жерновим. Тим більше, що лікування проводилося в умовах дитячого стаціонару. Усе влаштувало і лікування було вдалим. Рекомендую Андрія Жернова як класного фахівця.