Здавлювання ліктьового нерва, або синдром каналу Гійона, симптоми і лікування

Всі види оперативного лікування

Графік роботи:
сб-нд: 09:00-15:00​​

Прийом здійснюється лише у м. Київ!

ua

Синдром каналу Гійона

Синдром канала Гийона

Синдром каналу Гійона – досить поширена патологія, пов'язана зі здавленням ліктьового нерва протягом тривалого періоду. Її розвиток нагадує синдром карпального каналу, однак виникає через ураження іншого нерва. Обидва синдроми можуть розвиватися паралельно.

Причини розвитку синдрому каналу Гійона

Захворювання вражає робочих будівельних спеціальностей, скрипалів, садівників, програмістів, секретарів, любителів комп'ютерних ігор, шахтарів. Причиною його розвитку стають повторювані рухи зап'ястям, тривале використання деяких інструментів (молотка, секатора, перфоратора, комп'ютерної миші або навіть звичайної тростини). Спровокувати виникнення патології може травма гороховидної кістки.

До групи ризику також входять люди з деякими патологіями:

• захворювання кісток (артроз, артрит);
  • формування новоутворень в області каналу Гійона;
  • збільшення лімфовузлів;
  • аневризма ліктьової артерії;
  • перенесені травми верхньої кінцівки.

Симптоми

На самому початку розвитку синдрому каналу Гійона пацієнт відчуває поколювання в пальцях (мізинець і безіменний). Найчастіше неприємні відчуття виникають в ранкові години. Згодом дискомфорт переходить в різкий біль в області кисті і зап'ястя. Далі слідує зниження чутливості пальців, ослаблення м'язів, що призводить до неможливості виконувати звичні дії. Через незграбність пальців у хворого навіть виникають проблеми з письмом або утримуванням ложки.

ae6918416d401f86faa25edb050316fb

Діагностика

Щоб поставити діагноз, лікарю необхідно оглянути пацієнта і зібрати повний анамнез. При цьому компресія може спостерігатися в декількох місцях по ходу ліктьового нерва, тому важливо точно визначити, де саме відбулося його пошкодження. Якщо візуальний огляд не дав потрібного результату, лікар призначає обстеження із застосуванням електричної стимуляції.

Цей тест дозволяє виміряти швидкість проведення нервових імпульсів через уражений нерв. Для вивчення функціональності нерва можуть проводитися додаткові дослідження, наприклад, електроміографія. Цей тест фіксує роботу м'язів, керуючих нервом, і допомагає диференціювати патологію, виключивши ульнарний синдром.

Якщо перед тим, як у хворого з'явилися ознаки патології, у нього була травма, лікар призначає рентгенографію. Це дозволить виключити перелом і зсув кістки.

2 1435577613-1280x640

Як проводиться лікування?

Лікування синдрому каналу Гійона може бути консервативним і хірургічним. Але для початку важливо виключити той вид діяльності, який спровокував його розвиток. Також рекомендується уникати інших монотонних дій рукою, упору на долоню, різких хапальний рухів, роботи, при якій доводиться сильно вигинати кисть.

Лікування синдрому каналу Гійона включає в себе:

1. Носіння бандажа. Особливо ефективним він буде на самому початку розвитку захворювання. Бандаж зменшує вираженість больового синдрому та утримує зап'ястя в анатомічно правильному положенні. Його потрібно носити цілодобово. Особливо важливо це робити вночі, оскільки під час сну неможливо контролювати рух руки.
  2. Призначення нестероїдних протизапальних засобів, анальгетиків, кортикостероїдів, препаратів для поліпшення кровообігу. Вони необхідні для зняття симптомів патології.
  3. Фізіотерапія. Головне завдання процедур – позбавлення або зменшення впливу причин компресії нерва. Хороший ефект демонструють магнітотерапія, електрофорез, УВЧ. Додатково рекомендують курс лікувальної фізкультури, голковколювання, мануальної терапії.

При правильно призначеному лікуванні пацієнт відчуває полегшення стану через 1 місяць. Щоб тримати симптоми під контролем, лікар може порадити продовжувати носити бандаж в нічний час, щоб перешкоджати згинанню кисті. По можливості важливо обмежити той вид діяльності, який спровокував розвиток патології. Акуратно необхідно виконувати роботи, які супроводжуються тиском на кисть, захватом предмета, монотонними і повторюваними рухами.

Якщо консервативні методики не принесли бажаного результату, лікар може призначити операцію, яка дозволить знизити тиск на пошкоджений нерв:

1. Втручання виконується з використанням місцевого знеболювання.
  2. Виконується невеликий розріз. Він здійснюється в тому місці, де нерв перетинає канал. Таким чином лікар здатний побачити зв'язку, що йде через ліктьовий нерв і утворює звід над каналом Гійона. Далі хірург відсікає її. Важливо виконувати всі маніпуляції максимально акуратно, щоб не пошкодити ліктьовий нерв.
  3. Лікар виконує зшивання зв'язки, залишаючи вільними її кінці. Це дозволяє зменшити тиск, направлений на ліктьовий нерв. Поступово ці місця будуть заповнені рубцевою тканиною.
  4. На кисть накладається пов'язка.

Відразу після операції пацієнт може покинути клініку. У перший час фахівці рекомендують щодня деякий час проводити з піднятою вгору рукою, виконувати прості вправи. Шви знімають через 10-14 днів. До цього часу важливо носити пов'язку. Оніміння, дискомфорт і біль зазвичай проходять відразу після операції. Але ще деякий час пацієнта можуть турбувати болі в місці розрізу.

Пройти ефективне лікування синдрому каналу Гійона ви можете в нашому медичному центрі. Щоб дізнатися подробиці, запишіться на первинну консультацію.

Жернов Андрій Олександрович
Пластичний хірург
ЗАБОРОНЕНО БУДЬ-ЯКЕ ВИКОРИСТАННЯ МАТЕРІАЛІВ САЙТУ БЕЗ ПИСЬМОВОГО ДОЗВОЛУ АДМІНІСТРАЦІЇ
Інформація, представлена ​​на сайті, не може бути використана для встановлення діагнозу, призначення лікування та не замінює прийом лікаря