Лікування вентральної (післяопераційної) грижі

Всі види оперативного лікування

Графік роботи:
сб-нд: 09:00-15:00​​

Прийом здійснюється лише у м. Київ!

ua

Лікування вентральної (післяопераційної) грижі

Вентральною або післяопераційною грижею називають патологічний стан, за якого внутрішні органи випинаються через дефект у ділянці рубця, сформованого після хірургічного втручання. Найчастіше таке ускладнення спостерігається через порушення в м'язово-сухожильному каркасі, розташованому на передній черевній стінці.

Розвинутися вентральна грижа може відразу після операції або у віддаленому часі. Але в будь-якому разі цей стан вимагає звернення по медичну допомогу.

1000xNxventralnaya-gryzha jpgpagespeedicdUr9tgNuQ

Класифікація вентральних гриж

Виходячи з локалізації, післяопераційна грижа може бути середньою або латеральною. Залежно від її розміру виділяють:

• малі грижі - розмір не перевищує 4 см, тому дефект не призводить до зміни форми живота і діагностується методом пальпації;
  • середні - розміром 5-10 см, мають вигляд виразного випинання;
  • великі - величина грижі понад 10 см, дефект розташовується по всьому животу, призводячи до його деформації.

Причини

Провокувальним фактором до розвитку вентральної грижі можуть стати:

1. Нагноєння рани або порушення загоєння тканин після операції. Запальний процес здатний уповільнювати відновлення тканин і формування рубця.
  2. Алергія на використовуваний шовний матеріал.
  3. Недотримання рекомендацій у післяопераційному періоді (незбалансована дієта, велике фізичне навантаження на тлі несформованого рубця, відмова від використання спеціального бандажа). Усе це може спровокувати погіршення структури та міцності сполучної тканини, яка формує рубець.
  4. Спадкові патології, які супроводжуються слабкістю сполучної тканини.

Порушенню процесу рубцювання можуть сприяти:

• ожиріння;
  • захворювання, за яких спостерігається сильний кашель (наприклад, бронхіт);
  • ниркова недостатність на тлі аденоми простати;
  • утруднене випорожнення кишечника;
  • порушення вуглеводного обміну або дисбактеріоз кишківника на тлі цукрового діабету.
images 1

Симптоми післяопераційної грижі

Першим проявом формування вентральної грижі стає невелике випинання в зоні післяопераційного рубця, середній лінії живота або поруч із пупком. За великої кількості жирової тканини на животі побачити таку опуклість практично неможливо. Вона визначається тільки під час проведення огляду хірургом.

У разі збільшення розмірів вентральної грижі пацієнт починає відчувати хворобливі відчуття, найчастіше тягнучого характеру. Під час фізичних навантажень, які супроводжуються підвищенням внутрішньочеревного тиску (кашель, підняття тяжкості), дискомфорт посилюється. У стані спокою біль зменшується або зникає повністю.

Якщо не лікувати вентральну грижу, відбувається порушення роботи внутрішніх органів, що формують грижовий вміст. При цьому пацієнт може відчувати такі симптоми:

• блювота - при частковому зачіпанні шлунка;
  • печія, нудота, відчуття тяжкості в ділянці шлунка, швидке насичення, відрижка;
  • порушення випорожнення кишківника - у разі часткового зачіпання кишківника;
  • порушення сечовипускання (хворобливі відчуття, відчуття неповного випорожнення, часті позиви);
  • слабко виражений і ниючий біль або дискомфорт у животі при зачіпанні сальника.

За появи будь-якої ознаки розвитку вентральної грижі після операції варто негайно звернутися до лікаря для діагностики та лікування за необхідності.

Діагностика

Після збору анамнезу хірург проводить візуальний огляд і пальпацію проблемної ділянки. Додатково можуть призначатися:

1. УЗД черевної стінки. Обстеження дає змогу діагностувати патологію на ранніх етапах розвитку, виявити грижові ворота й оцінити вміст дефекту.
  2. Рентген сечового міхура і кишечника. Обстеження проводять у разі підозри на розвиток ковзної грижі.
  3. КТ. Метод використовується для вибору типу пластики.
  4. Відеоендоскопічне дослідження. Проводиться для виявлення супутніх патологій і визначення подальшої тактики лікування.
gpo3

Лікування та профілактика вентральних гриж

Єдиним способом лікування вентральної грижі є проведення хірургічного втручання. Операція може виконуватися кількома способами:

1. Пластика із застосуванням власних тканин пацієнта. Цей вид оперативного втручання використовують у разі виявлення грижі невеликого розміру та задовільного стану передньої черевної стінки. Щоб знеболити ділянку невеликого розміру, часто достатньо місцевої анестезії. Загальний наркоз використовують у складних клінічних випадках.
  2. Пластика із застосуванням сітчастих синтетичних протезів, що дають змогу закрити дефект черевної стінки. Як анестезію використовують ендотрахеальний наркоз із міорелаксацією.

Щоб уникнути розвитку післяопераційної грижі, пацієнту важливо дотримуватися таких рекомендацій:

• за наявності надмірної ваги займатися її нормалізацією;
  • після операції варто носити спеціальний бандаж;
  • уникати фізичних навантажень на термін, рекомендований лікарем;
  • правильно харчуватися для профілактики розвитку закрепів або метеоризму;
  • займатися профілактикою інфікування рани після операції.

У разі розвитку запального процесу після хірургічного втручання важливо відразу ж звернутися до лікаря.

Скільки коштує лікування вентральної (післяопераційної) грижі в Києві

Вартість оперативного видалення вентральної (післяопераційної) грижі залежить від обраної тактики, способу і терміновості проведення втручання, типу анестезії. Тому підсумкова ціна розраховується під час консультації індивідуально для кожного пацієнта.

Пройти ефективне лікування вентральної грижі в Києві можна в досвідченого хірурга Жернова А. А. У клініці реконструктивної хірургії проводять комплексну діагностику і підбирають найоптимальніший вид операції.

При появі будь-яких ознак вентральної грижі важливо без зволікань звернутися до лікаря. Записатися на консультацію можна за телефоном або через онлайн-форму.

Жернов Андрій Олександрович
Пластичний хірург
ЗАБОРОНЕНО БУДЬ-ЯКЕ ВИКОРИСТАННЯ МАТЕРІАЛІВ САЙТУ БЕЗ ПИСЬМОВОГО ДОЗВОЛУ АДМІНІСТРАЦІЇ
Інформація, представлена ​​на сайті, не може бути використана для встановлення діагнозу, призначення лікування та не замінює прийом лікаря